Největší atrakcí se bezesporu stane jízda zvláštním historickým vlakem. Ten bude jezdit na trase mezi Krnovem, Ostravou, Opavou, Hlučínem, Kravařemi a zase v opačném směru. První vlak vyjede z Krnova přesně v 7.14. Opavané se ho pak na západním nádraží dočkají v 7.47.

Přesné informace o jízdním řádu si můžete přečíst na oficiálních stránkách OŽK http://ozk5.webnode.cz.

Pořadatelé připravili i pestrý doprovodný program. V Kravařích se například dočkáte dechové hudby, výstavy dobových exponátů s železniční tematikou a svou účast přislíbila i bývalá česká Miss Monika Žídková. Dolní Benešov hostí vystoupení mažoretek, v Hlučíně zase budete moci nastoupit do historického autobusu. Je zkrátka z čeho vybírat.

Samotná historie trati mezi Kravařemi a Hlučínem je nesmírně zajímavá. Její začátek je možno datovat do 28. října 1895. Tehdy byl zahájen provoz železnice, která spojovala Opavu, Kravaře a Ratiboř. Během roku 1911 odstartovala výstavba trati, jež měla spojit Kravaře, Hlučín, Petřkovice a Annaberk (dnešní Chalupki).

Z Kravař do Hlučína jste se vlakem poprvé dostali v roce 1913. Práce na další části trati musely být kvůli první světové válce přerušeny. „Úsek do Petřkovic byl dobudován až potom, co se Hlučínsko na základě Versailleské smlouvy připojilo v roce 1920 k Československu," vysvětloval předseda OŽK Miroslav Pösel.

Během třicátých let po této železnici začaly jezdit také motorové vozy. Provoz na trati byl narušen na konci druhé světové války. Němci vyhodili do vzduchu most mezi zastávkami Petřkovice doly a Petřkovice. Trať potom končila v první z nich. O spojení s Ostravou byl však stále velký zájem.

Ostravský dopravní podnik proto odkoupil úsek mezi Hlučínem a Petřkovicemi, elektrifikoval ho a od roku 1950 až do roku 1982 tudy jezdila tramvaj. Následně byla tramvajová linka zrušena a do Ostravy jste se z Hlučína dostali pouze autobusem.

Čtěte více: Trať mezi Kravařemi a Hlučínem oslaví sto let

Petr Dušek