Nyní už nemusí. Už ho vidí. Unikátní kousek, pojízdnou repliku dovezenou z Francie. Auto se do obchodního centra dostalo během jeho výstavby pomocí jeřábu. Teprve pak stavbaři postavili střechu.
Jinými slovy: je zde napořád, a pokud by nebylo rozebráno, dostane se ven zase pouze střechou. Podle majitelů tak vlastně vůz nelze ukrást.
Fotografie pochází z pátečního slavnostního odhalení, které přilákalo stovky lidí. Ke krásným autům patří většinou i krásné ženy. V popředí tohoto snímku potvrzuje toto pravidlo půvabná opavská modelka Kateřina Knopová, která se v loňském roce dostala hned do několika finále soutěží krásy.
Supersportovní žlutý krasavec býval nejrychlejší vůz planety
Ferrari F40 budící pozornost návštěvníků třetího patra Obchodního a zábavního centra Breda & Weinstein patří majiteli stejnojmenné zdejší kavárny Martinu Lazorovi z Hlučína. Ten je na svého žlutého krasavcem přesnou repliku dovezenou z Francie patřičně hrdý.
„Je plně funkční, to znamená, že s ním můžete odjet, kdyby tedy měl v nádrži pohonné hmoty a měli byste se kudy dostat ven," naráží s úsměvem Martin Lazor na fakt, že Ferrari se do Bredy dostalo jedinou cestou: jeřábem přes nedostavěnou střechu.
Pokud máte představu, že Ferrari je pouze červené, majitel vás vyvede z omylu: „Dnes se tyto vozy prodávají v různých barvách, a třeba právě ve žluté. Je jich však jen pár. I proto jsou vzácnější." Tento supersportovní vůz, jehož luxusní a pohádkově drahé originály vlastní většinou šejkové ve Spojených arabských emirátech, vyráběla v letech 1987 až 1992 italská automobilka Ferrari.
„Ve své době, tedy před pětadvaceti lety, to bylo nejrychlejší auto planety,"dodává Martin Lazor.
Základní údaje:
maximální rychlost: 324 km/h, předčilo do té doby první Porsche 959 (315 km/h)
hmotnost: 1 100 kg
zrychlení 0-100 km/h: 4,1 s
během 5 let vyrobeno 1 311 ks
původní cena okolo 9 milionů
dnešní cena za původní kus 12 až 20 milionů
do letošního roku bylo zničeno 418 vozů