Sčítání aut, motorek, autobusů, náklaďáků, ale i cyklistů či chodců se loni 18. až 24. října týkalo Zámeckého okruhu od křižovatky ulic Ratibořské a Praskovy u krytého bazénu a celé Těšínské až po železniční přejezd u firmy Ostroj.

Parkovací dům u východního nádraží. 13. ledna 2022, Opava.
Parkovací dům u nádraží v Opavě roste před očima. Ve hře je stavba dalších čtyř

Město se do akce pustilo proto, aby vyhodnotilo, zda by nebyl dvouproud pro auta a dva pruhy pro cyklisty efektivnější než současný čtyřproud. Už jedna studie z roku 2020 se přiklání pro zánik čtyřproudu a vybudování pouze proudů dvou. Jak sčítání dopadlo, se ale zatím ještě neví.

„Po skončení sčítání 24. října byly zpracovány výstupy, které sjednaná společnost předala městu. To momentálně jednotlivé aspekty vyhodnocuje a pracuje na návrhu možné budoucnosti komunikace,“ řekl redakci Jakub Hvězda z oddělení hlavního architekta.

Změny by se měly týkat i přechodů pro chodce. Všechny, u kterých nejsou semafory, budou vybaveny ostrůvkem uprostřed.

Ilustrační foto.
Konec dojíždění do Ostravy! V Hlučíně se otevírá nové odběrové centrum

Nutno ještě podotknout, že aktuálně patří Těšínská ulice se Zámeckým okruhem kraji a magistrát chtěl jednat o převedení obou cest pod správu města.

„Jednání s krajem se zatím nekoná, čekáme jednak na výstupy studie o Těšínské, jednak chceme celou věc spojit s dalšími podobnými záměry, spojenými s celkovou koncepcí dopravy a dokončením kompletního obchvatu města. Hlavně jeho severozápadní části. Po jeho dokončení by nejspíš mělo dojít k dílčím úpravám sítě silnic,“ upřesnil primátor Tomáš Navrátil.

Za dopravní analýzu zaplatila radnice necelý milion korun, finančně se na ní podílel již zmíněný krajský úřad.