Chystá se oprava vozovky, proto mohutné skruže z betonu na křižovatce ulic Hillově a Vrchní, a také v blízkosti křižovatky Pekařské a Rolnické musí být načas odstraněny.

„Jedná se pouze o dočasné řešení. Od ulice Hillovy až po Pekařskou se bude frézovat cesta. Od 13. září budou ostrůvky opět na svém místě," konstatoval vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací opavského magistrátu Rudolf Klein.

S otevřením části jižního obchvatu začne do Kateřinek proudit více aut a Správa silnic Moravskoslezského kraje se rozhodla provést opravu. Na první pohled se přitom zdá, že vozovka v inkriminovaném úseku nemá chybu. „Možná to tak na první pohled nevypadá, ale jsou tam koleje a výtluky. Je třeba tyto vady odstranit," pokračoval.

Ostrůvky opravdu plní svou funkci

V Opavě se najde mnoho lidí, kterým se tyto betonové ostrůvky jednak nelíbí a jednak je dokonce považují za nebezpečné. Vzpomeňme například na těžkou nehodu z doby před dvěma lety, kdy motorkář právě na křižovatce ulic Hillovy a Vrchní položil svůj stroj na zem a vletěl pod protijedoucí dodávku.

.

Před dvěma lety došlo na křižovatce ulic Vrchní a Hillově v Opavě k těžké nehodě motorkáře.

„Když chodec přechází silnici širší než osm metrů, je potřeba takový ostrůvek vybudovat. Uprostřed cesty má čas se v klidu rozhlédnout a pokračovat. Ne nadarmo se jim říká bezpečnostní ochranné ostrůvky," mínil ještě Rudolf Klein.

I když se s přítomností nevzhledných skruží budou muset Opavané do budoucna smířit, kupříkladu v Hlučíně už mají opravené všechny přechody.

Hlučín už opravil patnáct přechodů

Co víc, nevypadají vůbec špatně. „Zejména na hlavní třídě jsme stihli opravit patnáct přechodů. Setkáváme se s pozitivními ohlasy. Nechci říct, že se nehodovost díky nim nějak diametrálně snížila, avšak přecházející se rozhodně cítí bezpečněji," uvedl tiskový mluvčí Hlučína Miroslav Pech a na závěr ještě dodal: „Ostrůvek je částečně tvořen trávníkem. Instalovalo se dopravní značení. Myslím si, že to nevypadá špatně."

Ve Vítkově situaci ohledně přechodů řeší úplně jinak. „Betonové ostrůvky vůbec nemáme. Sice jsme to u školy zvažovali, ale nakonec jsme to vyřešili snížením rychlosti pro vozidla," poznamenal vítkovský starosta Pavel Smolka a na závěr přidal několik postřehů: „Ve Vítkově nemáme ani žádnou silnici 1. třídy, takže se zaměřujeme spíše na jiná opatření jako například neonová světla v přechodu pro chodce, nasvětlování přechodů a podobně."

.

V Hlučíně se ve velkém dali do opravy přechodů, jeden takový ostrůvek vznikl před místní prodejnou automobilů Renault. Foto: Miroslav Pech

Petr Dušek, Petra Polesná